Underbara älskade

Det blev ännu en fika, som nästan alla mina dagar på lovet bestod av. Den här gången med mamma och Saga på Två fröknar ute i Rotviksbro. Men efter att jag hade kurerat mig i ett par dagar, i början av lovet, så åkte jag till Jennifer i Lur. Jag och mina tjejer har nämligen börjat med halv åtta hos mig, kanske har sagt tidigare?? Jennifer var i alla fall andra ut, efter Josephine. Så det blev trerättersmiddag i form av Toast skagen till förrätt, bakad potatis med fläskfilé och hemmagjord bearnaisesås till huvudrätt och bananer i ugn, med choklad, vaniljglass och jordgubbar till efterrätt. Mätta och belåtna lyssnade vi på nostalgimusik ett tag, innan vi gick ut på promenad i ett mörkt Lur. Sen somnade vi gott efter att ha pratat i ytterligare ett par timmar. Morgonen därpå vaknade vi pigga och glada. Catrine gick upp och började fixa frukost, som vi skyndade i oss och åkte sen iväg till bussen.
 
Väl i Uddevalla igen, hämtade mamma mig och vi åkte en tur till blomsterlandet. Åkte efter det hem och duschade, fixade mig och pluggade. Fick världens pluggflow, som gjorde att jag nu faktiskt är peppad på skolan och plugg igen. Så jävla gött!!!! Efter plugget åkte jag ut till Catrine, eftersom det var hennes tur för halv åtta. Hon bjöd på baconsallad med honungdressing till förrätt, älg med rotfruktsgratäng och rödvinssås och New York cheesecake m. blåbär & hallon-sås till efterrätt. Jennifer åkte hem efter maten och vi andra tre myste ner oss i soffan för att kolla film, mysa och pratade. Sen somnade vi alla tre i Cattis föräldras enorma dubbelsäng.
 
Även i lördags stod Catti i köket och gjorde frukost/brunch. Vi åt massor av mat och sprang sen till bussen. Åkte hem och satte mig direkt med plugg. Sen fick jag bråttom och tog bussen till Ljungskile. Där Rasmus och Cattis hämtade mig, och vi åkte hem till dem. Där hängde vi hela kvällen med Marcus, Kim och Albin. Det var en riktigt bra kväll och det var såå kul att träffa mina dem igen, var så längesen sist, har varit mycket det senaste!
 
I söndags vaknade jag upp hemma hos Catrine och Rasmus, åt frukost lite snabbt och sen blev jag upphämtade för att åka till Göteborg. Där firade vi Magnus som fyllde 31 år med tårta och presenter. Åkte sen med mamma och pappa hem. Somnade nästan direkt när vi kom hem, vid 18, på grund av för lite sömn och för mycket huvudvärk.
Livet | |
Upp