Tomheten som sprider sig vid hemkomst

Varje gång jag kommer hem från en resa, hur kort eller lång den än har varit. Så blir jag något ångestladdad och får en klump i magen. Jag känner alltid att det är skönt att komma hem, framförallt om jag har varit borta från familjen. Men det är lite av en skräckblandad förtjusning att komma hem. Jag blir stressad och börjar jämt planera nästa resa och vad jag ska göra kommande dagar. Det handlar förmodligen om den rastlösa själ jag är, som jämt behöver matas med nya upplevelser och äventyr. Däremot brukar det räcka med några dagar innan jag uppskattar och älskar vardagen igen. Jag älskar ju trots allt min vardag som ett komplement till äventyr. Vet att jag har tagit upp det tidigare, hur jag älskar livets kontraster. Ena dagen är man i en skidbacke i Sälen och nästa dag vid ett köksbord med sin familj. Livets kontraster är fina och är vad som får mig att uppskatta allt jag får uppleva, både vardagen och resor/äventyr.
 
Nu ska jag sova, klockan ringer tidigt imorgon för att sjunga för min Saga som fyller 16!!
Livet | |
Upp