Migrän och TENS-behandling

Idag är jag hemma från skolan på grund av migrän. Har inte haft migrän på väldigt länge, så hade nästan glömt bort hur det kändes. Migränen tonades långsamt ner. Under dagen har jag inte fått många knop gjorda. Jag har fått låna en apparat som man kan göra TENS-behandling med av morfar. Det är en metod för smärtlindring som bygger på stimulering med svaga elektriska strömmar. Så jag hoppas att det hjälper mig!
Nu sitter jag vid köksbordet och försöker få lite plugg gjort. Det går sådär. Har verkligen tappat koncentrationen de senaste veckorna och jag vet verkligen inte vad det beror på. Tror verkligen att jag behöver träna och att det skulle hjälpa mig med mina koncentrationssvårigheter. Problemet är dock att jag inte vet hur jag kan och inte kan träna pågrund av min sjukdom. Har börjat promenera mer för att öka min koncentration, vilket brukar hjälpa, men har inte märkt någon större skillnad med det heller. Ett distraktionsmoment är givetvis smärtan som inte går att komma ifrån.
 
Jag har i alla fall skrivit färdigt mitt tal som jag ska hålla imorgon! Är dock inte speciellt nöjd med det. Jag ska hålla ett informativt tal om Jehovas Vittnen på 5 minuter (+/- 10%). Det som blir svårt är att hålla någon slags kvalité på det, samtidigt som det är informativt och intressant för lyssnarna. MEN tillbaka till plugget nu! Pussss
Livet | |
Upp