Slutet på v.50 och början på v.51

Hej vänner!
 
Nu var det några dagar sen jag bloggade. Jag har gått och dragit på mig en förkylning, som alla andra dessa dagar. I torsdag gick jag som sagt min sista dag på utbildningen och igår jobbade jag min första sk riktiga dag. Känns väldigt roligt!!
 
I fredags myste jag hemma hos familjen Royson. De hade haft ett (väldigt sent) kalas för Frida och Eric. Så kom upp dit lite senare på kvällen. Åt tacos, hängde med dem och kollade på tv. Så tacksamt och välbehövligt med den kvalitetstiden. Min lördag spenderade jag hemma med familjen och lite plugg. Kvällen spenderas på Gustafsberg där det var julbord med Specsavers-gänget, härlig kväll!
 
Just nu sitter jag kvar i skolan och pluggar. Vilket jag gör så gott som alla måndagar. Som ni högst troligt vet vid det här laget, så är måndag min favoritdag i veckan. Vad ni kanske inte vet är att det här är en av mina favvisstunder. Att sitta kvar ensam på kontoret, lyssna på mysig musik och få undan plugg med den all energi som finns efter helgen. Jag gillar inte att ha speciellt planerade eftermiddagar och kvällar på måndagar. Just eftersom det är min pluggdag. Ett stort tips faktiskt, att aldrig ha planer efter skolan på måndagar, utan plugga flera effektiva timmar i sträck istället. Då har man inte lika mycket som hänger över en under veckan sen och kan slappan av och njuta ännu mer! Idag börjar även min nya kalender att gälla!!! Har faktiskt längtat ihjäl mig. Nu ska jag avsluta ett stycke innan mamma kommer och hämtar mig! Så blir det hem för att äta kvällsmat och plugga ännu mer. Hoppas ni har en bra och energifylld måndag!

 
Livet | |
Upp