Good evening Friday

Hej på er! Jag sitter just nu i soffan och tittar på en nyfunnen serie. Precis så har jag spenderat de senaste 48 timmarna. Jag har nämligen dragit på mig ett virus. Har fått utskrivet antibiotika och börjar så småningom må lite bättre, känns skönt att det åtminstone går åt rätt håll, då läkaren först var orolig att det var körtelfeber som inte hade gett utslag i blodet än bara. Förhoppningsvis är jag frisk på måndag!
 
I onsdags åkte jag och mamma direkt till Närakuten för att kolla upp det här. Efter ett par timmar där, skjutsade mamma mig till Kertin på torget där jag mötte Josephine, Alicia, Emelie, Catrine och Jennifer. Vi gick snabbt vidare till bion för att äntligen se Mocking Jay P.t 2! Jag tycker dock att filmen var lite väl förutsägbar. Åkte sen hem och somnade direkt. De följande 40 timmarna har jag som sagt spenderat i soffan. Jag har sovit, kollat serie, tagit tabletter, sovit och kollat serie igen. Ikväll blir det familjemys och sen ska jag försöka att komma i säng tidigt. Imorgon hoppas jag att jag är pigg nog för att ta tag i plugg och kanske till och med att ta mig utanför huset.
 
Utöver mitt fysiska mående är jag väldigt nöjd med min tillvaro. Skolan känns jättebra. Jag har pluggmotivation igen efter en liten svacka och är så glad över mina fina tjejer i klassen som får mig att skratta varje dag. Har världens bästa vänner och familj. Ser framemot min jobbutbildning, jul, nyår och resan till Sälen, resan till Vietnam i februari och allt annat som livet har att erbjuda. Tror att det är behövligt för min rastlösa själ med en helg som måste spenderas hemma utan några måsten på plugg eller annat som ska fixas. Att jag blev sjuk nu känns lite som ett tecken från min kropp att jag ska sluta stressa. Så jag ska njuta av att sitta i mjukiskläder invirad i en filt framför en bra serie med en tänd brasa och hela min fantastiska familj runt omkring mig. Det handlar om att alltid försöka ta vara på livets stunder.
Livet | |
Upp