Magkatarr, halsfluss och gymnasiearbete

Hej mina sötisar! Den här veckan har vi haft gymnasiearbetesvecka i skolan. Det innebär precis som det låter att man ska arbeta enbart med sitt gymnasiearbete. Jag har dock varit oerhört trött efter min halsfluss eller vad för virus det nu var. Det räckte helt enkelt inte att ligga hemma fem dagar i sträck. Jag har alltså inte fått speciellt mycket plugg gjort, då jag inte riktigt har orkat. Vilket faktiskt är rätt jobbigt och så himla segt, när vi har haft en hel vecka som jag inte har kunnat utnyttja. För att späda på lite med min trötthet, sjukdomar och orken att inte plugga, så har jag fått magkatarr. Vilket gjorde att jag i torsdags somnade väldigt tidigt och igår låg i soffan exakt hela dagen, utan att kunna röra mig av magsmärtor. Idag är det betydligt bättre, men då späds det istället på av en djävulsk mensvärk.
 
Som ni hör har det här inte riktigt varit min vecka. Men om vi ska bortse från det plugg som jag inte har orkat göra och mina sjukdomar. Så har jag hunnit med en mysig sleepover med mina klasstjejer, spendera mycket tid med mormor och morfar (låg på deras soffa igår) och träffat Molly i några timmar idag. Jag får lite lätt ångest när jag tänker på den gångna oproduktiva veckan. Men samtidigt är det sånna veckor som man måste ha. Ett problem som jag har är att jag kör för hårt och sällan lyssnar på min kropp. Jag behöver bli bättre på att anpassa mig efter mina sjukdomar. Vilket jag faktiskt har blivit bättre på angående min Tietez Syndrom. Nu ska jag dock inte köra igång i 180 direkt igen, utan försöka att mjukstarta nästa vecka. Längtar ihjäl mig till måndag, är i stort behov av en ny fantastisk vecka.
 
Imorgon väntar en väldigt mysig söndag! Först och främst är det årets första adventsfrukost, sen har vi bjudit över vår syrianska familj på adventsfika. Jag vill även få gjort en del plugg och gå en promenad. Vi får se hur mycket som hinns med och framförallt hur mycket jag orkar. Idag är jag helt utpumpad efter att ha ätit middag hos mormor och morfar och suttit och pratat med Molly i några timmar. Hoppas ni har haft en mer händelserik och produktiv vecka än vad jag har haft. Nu ska jag i alla fall sova. God natt!
Livet | |
Upp