How you gonna run at the speed of sound?

Den här veckan har hittills bestått av jobb på både Laxen och Trubis. Imorgon och på fredag är jag ledig och ska utnyttja det till max genom att åka ut och segla med mormor och morfar! Så klockan står på tidigt imorgon, så ska jag ut till Fjällbacka för att möta upp dem där! Ska bli så mysigt att åka ut på havet och att spendera tid med några av världens bästa människor. I helgen väntar jobb på Laxbutiken, kräftskiva och häng med saknade vänner.
 
Det är tur att skolan börjar snart så att jag kan få utmana min hjärna lite. Har under senaste veckan lyssnat en del på P3 dokumentär och börjat skriva på en grej för att få lite stimulans igen. Har inte riktigt hunnit med att stimulera min hjärna när jag har festat och jobbat ca hela tiden. Men nu är det dags att dra igång och utmanas. Börjar redan fundera på vad för kurser jag ska söka in till för hösten 2016. Om jag kanske ska jobba och läsa typ 25% bara för att det är roligt, eller om jag kanske direkt ska satsa på att börja plugga när jag har så mycket motivation för det? Problemet är bara att jag inte har en aning om vad jag vill bli eller vad jag vill läsa. Roliga kurser finns det ju en miljard, men frågan är om jag bara ska läsa för nöjets skull eller om jag ska läsa för att faktiskt bli något (och för nöje samtidigt så klart). Sen finns det så himla många ställen jag vill flytta till, saker jag vill jobba som/jobba med och ställen jag vill resa till. Det finns SÅÅÅÅ mycket saker som jag vill göra. Det är nästan lite skönt att jag inte tar studenten i år så jag kan få samla alla mina tankar, idéer och ambitioner lite. Ska sätta mig ner och göra en plan någon dag, samt kolla på kurser på universitet att söka. Men min plan just nu är: sova, vakna, åka tåg, åka buss, vara på havet. Puss mina kära älskisar
Livet | |
Upp