En onsdag i vecka 49

Hej alla världens människor! Det är väl för övrigt underförstått att alla världens människor läser min blogg? Jag sitter just nu kvar i skolan. Vilket mer eller mindre är mitt andra hem, eftermiddagar som denna. Men jag gillar att sitta kvar i skolan och plugga. Just nu springer dock lärarna runt i korridorerna och har brandövning eller något (??). Det blir en helt annan atmosfär i skolan när den är tom på elever och delvis lärare. Anledningen till att jag sitter kvar idag, är dock egentligen att jag klockan 17 ska på ett möte i Vänersborg.
 
Min vecka har varit väldigt bra! Helt fantastiskt hur mycket man uppskattar livet i processen, till att bli helt frisk, från nästan två veckor som soffliggandes. I måndags åkte jag, Saga och mamma till Ikea efter skolan. Vi provade Ikeas julbord (som fick 2/5 granar av oss) och handlade lite blandade saker till vårt nya kök som just nu installeras. Sen åkte vi hem och jag röjde undan lite plugg.
 
Igår gick jag i skolan till fyra och skyndade sen iväg till bussen. När kom fram till Uddevalla gick jag direkt upp till jobbet, eller ja till Specsavers City. Jag kom bara in någon timma för att se hur stängningen gick till! Det var roligt att vara där, om än bara någon timma, då jag bara har varit på Torp tidigare. Ser verkligen fram emot utbildningen nästa vecka och att sen komma igång med att jobba lite och få använda det jag har lärt mig i praktiken. Efter att vi hade stängt, hämtade Frida upp mig och så åkte vi hem till henne för mys. Så fint att få se henne igen, min bästa tjej. Saknar henne verkligen varje dag. Men det är så skönt med kravlösa vänskaper. Kravlösa på så sätt att man inte behöver ses för att hålla uppe någon typ av relation, utan att man ses och hörs av för att man genuint vill det. Om ni förstår vad jag menar? Åkte sen hem och pluggade lite så klart. Vilket jag ska fortsätta med även nu och det är sekter som gäller!
Livet | |
Upp