Restless

Hej vänner! Har legat och försökt somna i över sex timmar nu. Jag har verkligen försökt med allt. Meditation (via min grymma app - funkar alltid annars), tråkiga podcasts, lugn musik, bara blunda och sen börjat om igen. Vet inte vad det är som gör att jag får sånna här sömnsvårigheter ibland. Det har faktiskt blivit väldigt mycket bättre sen jag köpte den meditations-appen, hjälper mig verkligen.
 
Men inatt känns allt bara gnagande. Min sjukdom gnager på mig inifrån på något vidrigt sätt. Det gör ont i varje liten del av mig från midjan, ut i fingertopparna och upp i käken på högersida. Brukar förklara smärtan som att det är en kniv som trycks rätt in i bröstet och vrids om. Det stämmer till viss del. Det känns som en stöt går igenom kroppen när något sånt sker. Den stöten är det jag känner. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Det är så svårt att förklara hur det är att ha ont hela tiden. Man får som en slags relation till smärtan. Vilket jag tror är en bidragande orsak till att det är så svårt att förklara hur det känns. Man lär sig leva med det och hitta distraktionsmoment, som sållar bort några få procent av den. Det som jag nog tycker i svårast är dock att min sjukdom och min smärta uttrycker sig på så många sätt. Det är hela tiden en molnande smärta i bröstet/revbenen, utöver det så har den så många uttryckssätt.
 
Jag måste verkligen försöka sova nu. Min väckarklocka ringer om två timmar. Men det är måndag imorgon, veckans viktigaste och bästa dag! Hoppas att allt är bra med er och att ni har haft en bra helg. ♥
Livet | |
Upp