EN VECKA I SÄLEN

Förra söndagen möttes jag och ett gäng vänner på Torp för att handla mat, innan vi i tre bilar rullade vidare mot Sälen. Vi alla var sjukt laddade för vad veckan skulle ha att erbjuda och jag tror att i princip allas förväntningar slogs och att det blev bättre än förväntat. Dagarna har mestadels spenderats i backen och på afterski. Kvällarna har spenderats i stugan med sällskapsspel och mys eller festandes i stugan och sedan vidare ut på Ice. Jag, Robin, Molly och Mandus tog även en dagstur till Trysil, vilket var en sjukt bra beslut eftersom den skidåkning lätt slog Sälens!! Nyårsafton spenderade vi faktiskt hemma hela förmiddagen, ingen av oss hade någon ork till skidåkning, så vi kollade tv och hängde i stugan hela förmiddagen. Vid 15 åkte vi vidare till afterski och röjde, sen hem igen för att fixa oss själv och fixa med maten inför kvällen. Trerätters, champange, raketer, sällskapsspel och skratt beskriver vår nyårsafton. Jag och Robin låg långt in på småtimmarna på soffan och fnissade åt allt möjligt. Det var ett fint sätt att fira in det nya året på, relativt lugnt med fina vänner.
 
Idag gick vi upp tidigt imorse för att städa ur stugan. Det var något kämpigt efter utgången igår (som dock var sjukt rolig!!). Sen kom vi i första bilen hem vid 16 och sen dess har jag knappt gjort något mer än att kramats med min familj. Det var verkligen såååå skönt att komma hem efter en vecka när vi praktiskt taget har bott på varandra. Man blir faktiskt lite trötta på varandra efter ett tag.
Livet | |
Upp